Ефективність підготовки майбутніх учителів української мови і літератури в закладах вищої освіти залежить від застосування нетрадиційних форм проведення навчальних занять, що ґрунтуються на сучасних позиціях духовного й професійного розвитку особистості.

З-поміж нетрадиційних лекцій вирізняють лекцію-наставництво, у проведенні якої бере участь не лише викладач, а й здобувачі вищої освіти. У сучасних умовах організації освітнього процесу, зокрема студентоцентрованого навчання, продуктивною формою проведення лекцій є навчання студентами старших курсів здобувачів вищої освіти молодших курсів.

30 вересня 2025 року лекцію «Організація освітнього процесу в закладах вищої освіти» для здобувачів першого року навчання освітньо-професійної програми «Середня освіта (Українська мова і література)» провели студенти четвертого курсу К.Михайлова, А.Шафрановська, Е.Слєпцова, К.Ремішевська.

Лекцію-наставництво зорганізовано в межах вивчення дисципліни «Вступ до професії вчителя-словесника» (викладач – А.С.Попович). На лекційному занятті співлектори-наставники, студенти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, розповіли про специфіку лекційних занять, особливості підготовки до практичних, семінарських і лабораторних занять, роль консультацій, індивідуальних науково-дослідних завдань та самостійної роботи в структурі освітнього процесу закладу вищої освіти. Студенти першого курсу ставили до лекторів запитання, дізнавалися про специфіку навчання й здобуття фаху «вчитель української мови і літератури», дискутували.

   

Традиційна лекція-наставництво для першокурсників освітньої програми «Середня освіта (Українська мова і література)» (доцент Попович А.С.)