31 жовтня 2025 року аспекти підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Українська мова і література)» обговорили з Юрієм Громиком, проректором із навчальної роботи та рекрутації, кандидатом філологічних наук, професором кафедри української мови та лінгводидактики Волинського національного університету імені Лесі Українки, та Романом Міняйлом, доктором філологічних наук, професором кафедри української лінгвістики, літератури та методики навчання Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради.

Ю.Громик підкреслив, що знання з історії мови та діалектології повинні корелювати з дисциплінами зі стилістики, культури мовлення та методики навчання української мови. Він переконував, що такий підхід забезпечить можливість практичного застосування лінгвістичних знань у майбутній професійній діяльності вчителя української мови і літератури. Юрій Васильович запропонував модернізувати робочі програми дисциплін/силабуси освітніх компонент і додати до змістового наповнення лінгвістичних навчальних дисциплін сучасні підходи до вивчення мовних змін, варіантності та розвитку української мови у ХХ–ХХІ ст., а також новітні методи роботи з лінгвістичними даними. Він звернув увагу на важливості синхронізування лінгвістичних курсів із методикою навчання української мови та літератури та наголосив, що студенти повинні мати можливість застосовувати знання з історії мови та стилістики в реальних педагогічних ситуаціях, зокрема під час виробничої педагогічної практики.
Під час обговорення освітньо-професійної програми Р.Міняйло окреслив низку важливих аспектів, що стосуються підвищення якості підготовки майбутніх учителів української мови і літератури. Він наголосив на важливості глибокого оволодіння здобувачами знаннями з історичного розвитку української мови та її діалектної системи, зокрема стосовно продовження практики застосування на практичних заняттях із діалектології роботи з діалектними текстами, картами та польовими матеріалами. Він відзначив доцільність введення елементів локальної діалектної характеристики Поділля у вивчення історичних лінгвістичних курсів, що сприятиме формуванню у студентів ціліснішого уявлення про мовну картину України та розуміння варіативності української мови.

