Сучасне суспільство нагально потребує педагогічних працівників нової генерації з інноваційним типом мислення. Тому на заняттях з «Методики навчання української мови в старшій школі» змінюємо підходи до організації й проведення лекційних занять. Ефективність підготовки майбутніх учителів української мови і літератури залежить від застосування нетрадиційних форм проведення навчальних занять, що ґрунтуються на сучасних позиціях духовного й професійного розвитку особистості.

24 лютого 2025 року зі здобувачами магістерського рівня вищої освіти першого року навчання освітньої програми «Середня освіта (Українська мова і література)» провели лекцію за технологією «перевернене навчання» (лекція за наперед опублікованими матеріалами).

Студенти заздалегідь опрацьовували теоретичний матеріал з теми «Методика проведення уроків української мови в 10-11 класах» за різними джерелами: навчальними (підручниками, навчальними посібниками, курсами лекцій) і науковими виданнями (монографії, наукові публікації у фахових виданнях), послуговувалися відеолекціями й інтернетними матеріалами та готували презентації. Такий різновид підготовки сприяє розвиткові вмінь здійснювати інформаційний пошук і самостійно поповнювати знання, генерувати нові ідеї, розподіляти свій час, вибудовувати індивідуальну траєкторію засвоєння знань, взаємодіяти.

На лекційному занятті обговорили зі студентами суперечливі й дискусійні питання організації сучасного уроку української мови в 10-11 класах. Здобувачі вищої освіти стали активними співучасниками освітнього процесу, а викладач – наставником, консультантом, модератором, який вміло проєктує навчальні ситуації.

Практикуємо проведення нетрадиційних лекційних занять (доцент Попович А.С.)