Додаток 1

до протоколу №3 засідання

Комісії з питань академічної доброчесності

Кам’янець-Подільського національного

університету імені Івана Огієнка від 14 травня 2020 року

Рекомендації для науково-педагогічних працівників щодо забезпечення академічної доброчесності під час екзаменаційної сесії в умовах дистанційного навчання в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка

  1. Дотримуйтесь основних принципів академічної доброчесності, визначених Кодексом академічної доброчесності Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, а саме: законності і верховенства права; чесності і порядності; взаємної довіри; справедливості і толерантності; партнерства і взаємоповаги; рівності; відповідальності; академічної свободи; прозорості і відкритості та ін.
  1. На етапі підготовки до екзамену застосовуйте відповідні стратегії, технічні рішення (з метою уникнення списування), зокрема:

– уникайте формату формулювання питань, відповіді на які легко віднайти/піддивитись в Інтернеті. Натомість використовуйте питання проблемного, творчого, аксіологічного характеру (есе, творчі роботи, проєкти, презентації та ін.);

– обирайте різні формати оцінювання: поєднуйте письмові відповіді на питання з усними, через Zoom, підкасти, відео в YouTube, постери або презентації, якими можна ділитися в Інтернеті;

– використовуйте питання, пов’язані із процесом роботи над завданням (наприклад, яка тема під час вивчення курсу була для Вас найскладнішою і чому?)[1];

– дотримуйтесь рекомендацій щодо налаштування і проведення екзамену на платформі «MOODLE», розроблених відділом інформаційних технологій університету (зокрема, зверніть увагу на тривалість екзамену, рандомізацію питань/варіантів відповідей, демонстрацію по одному питанню на екрані, послідовний перегляд питань тощо).

  1. Належним чином поясність студентам особливості обраної форми проведення екзамену, вимоги до пропонованих завдань і критерії їх оцінювання.
  2. Дотримуйтесь об’єктивного оцінювання результатів навчання студентів.
  3. На етапі проведення захисту курсової/дипломної роботи (проєкту) ПАМ’ЯТАЙТЕ, що результати перевірки на академічний плагіат курсової/дипломної роботи (проєкту) за допомогою онлайн-сервісу «Unicheck» на платформі «MOODLE» не є гарантією відсутності плагіату. Така процедура –лише один зі складників системи забезпечення якості. З огляду на те, що курсові роботи (проєкти) містять елементи освітнього-наукового характеру, а дипломні роботи (проєкти) – науково-освітнього, виявлені програмним забезпеченням текстові збіги мають бути проаналізовані науковим керівником курсової/дипломної роботи (проєкту) на предмет їх ідентифікації як плагіату, помилок цитування, використання загальновідомих тверджень тощо.
  4. Забезпечте безперервний зворотний зв’язок зі студентами для вирішення питань, які виникають під час підготовки і проведення екзамену чи захисту курсової/дипломної роботи (проєкту).

[1]Використано матеріали вебінару Ольги Бершадської «Як провести сесію онлайн?».

Рекомендації для науково-педагогічних працівників щодо забезпечення академічної доброчесності під час екзаменаційної сесії в умовах дистанційного навчання в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка