Педагогічна практика – це чудова нагода перевірити всі свої знання та спробувати себе у творчому польоті вчителювання. Це безцінний досвід роботи з дітьми до того, як почати професійну кар’єру та зануритися в буденні справи освітянської спільноти.

Ми, студентки IV курсу Ukr1-B19 групи навчально-наукового інституту української філології та журналістики Базелюк Богдана, Базелюк Іванна, Дорога Вікторія, проходили практику в Кам’янець-Подільському ліцеї №15 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області. Нас зустрів дружний колектив ліцею, ми мали можливість познайомитись з адміністрацією, класними керівниками та вчителями-предметниками, а тепла та продуктивна бесіда надихнула нас на плідну роботу. Практична робота в школі дала можливість пізнати всі сторони педагогічної діяльності і значно розширити наші уявлення про організацію навчально-виховного процесу.

Незважаючи на умови змішаного навчання в ліцеї, ми мали змогу відвідувати уроки української мови та літератури, отримувати консультації від досвідчених учителів і керівників практики, ознайомилися з навчальними та виховними планами роботи та календарним плануванням, що дало змогу чітко окреслити специфіку роботи освітніх закладів в умовах діяльності нової української школи.

А далі апробування в ролі вчителя: проводили пробні та залікові уроки, психолого-педагогічне спостереження за учнівськими колективами та опановували психодіагностичні методики на практиці. Кінцевим етапом педагогічної практики була підготовка і проведення виховного заходу.

Кожна з нас старанно розробляла конспекти уроків, готувала різні дидактичні матеріали, презентації уроків, тобто ми навчилися методично грамотно планувати уроки. Також мали змогу відвідати уроки за новітньою програмою «Інтелект України» в 6-А класі. Проєкт має формувати «інтелектуальну еліту нації» завдяки впровадженню сучасних технологій і методик викладання. Навчання в таких класах поєднує використання новітнього обладнання, уміння працювати в команді та залучення різних інтерактивних завдань, які можуть зацікавити учнів.  Усі уроки ми урізноманітнювали індивідуальними граматичними завданнями, які самостійно розробляли і вдало апробували на уроках української мови та літератури в 6-х класах.

Нам дуже сподобалось працювати в школі, учні – дружні, старанні, прагнули до здобуття нових знань, намагалися співпрацювати з нами – вчителями та допомагали одне одному. Ми відчули себе справжніми вчителями, навчились організовувати роботу класу за допомогою різних методів навчання. Усі використані нами форми, прийоми та засоби виховної роботи ми підбирали таким чином, щоб вони відповідали віковим та індивідуальним особливостям учнів, а також впливали на свідомість, світогляд, ставлення, поведінку учнів.

На нашу думку, ефективним у нашій роботі було те, що форми виховної роботи з класом ми намагалися постійно урізноманітнити, прислухалися до думок здобувачів середньої освіти й відповідно до цього добирати теми виховних і позакласних заходів. Проходження педагогічної практики є цікавим та корисним етапом становлення майбутньої професії.

Спробувавши себе в ролі вчителя, ми висновкуємо, що бути педагогом – це важлива справа. Ми відчули велику відповідальність, адже кожна з нас у майбутньому має стати прикладом для учнів, добре знати свій предмет і специфіку його викладання. А найголовніше – бути професіоналом своєї справи і любити дітей. Тож, ми отримали величезний досвід під час проходження практики та мали змогу реалізувати набуті знання в навчально-науковому інституті української філології та журналістики Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.

Студенти IV курсу

Ukr1-B19 групи

навчально-наукового інституту

української філології та журналістики

Базелюк Богдана

Базелюк Іванна

Дорога Вікторія

“Педагогічна практика – це чудова нагода перевірити всі свої знання та спробувати себе у творчому польоті вчителювання” (враження студентів про педагогічну практику)